Valitse sivu

Häiriötilanteiden tekstiviestipalvelu kotitalouksille

Kärkölän Vesi on ottanut vuonna 2022 käyttöön Blue Idea Finlandin viestintäsovelluksen, jolla voidaan tiedottaa nopeasti kaikenlaisista vika- ja häiriötilanteista.

Tiedotamme tekstiviestillä suunnitelluista käyttökatkoista joko etukäteen tai nopeasti äkillisen häiriön johdosta, jotta voit varautua siihen. Jos sinulla on julkisesti saatavilla oleva puhelinnumero, kaikki on kunnossa. Mikäli käytössäsi on työ- tai salaisen liittymän puhelinnumero, on sinun rekisteröitävä puhelinnumerosi erikseen kunnan verkkosivuilla, jotta voit vastaanottaa häiriötilanneviestit.

Jos puhelinnumerosi ei ole julkinen, voit ilmoittaa sen järjestelmään täällä. Jos asut tämänhetkisellä tai aiemmalla häiriöalueella, etkä ole saanut häiriön aikana tekstiviestejä, kannattaa puhelinnumero siinäkin tapauksessa käydä rekisteröimässä palveluun varmuuden vuoksi.

Myös vuokra-, vapaa-ajan asunnon/kesämökin omistaja tai ikä-ihmisen omainen voi rekisteröidä puhelinnumeronsa siihen osoitteeseen, mikäli vakituinen koti-osoite on jossain muualla. Lähetämme tekstiviestin automaattisesti yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite on julkinen.

Tekstiviestin suurimpia hyötyjä ovat nopea tavoitettavuus sekä turvallisuus. Matkapuhelin kulkee kaikkien taskussa ja koska tekstiviestit ovat Internet-yhteydestä riippumattomia, niillä voidaan tavoittaa ihmisiä tehokkaasti henkilön sijainnista riippumatta.

Kärkölän Veden häiriötiedotteet löydät täältä tai karkola.fi-etusivun pikalinkeistä.

Häiriökartta

karkola.fi/hairiotilanteet

Lisätiedot: Emilia Lehikoinen, tekninen johtaja, emilia.lehikoinen(a)karkola.fi, 044 770 2056