Päijät-Soten hammashoidon uusi takaisinsoittojärjestelmä antaa asiakkaalle uusia mahdollisuuksia hoitaa asiaansa joustavasti. Asiakkaan on nyt mahdollista perua vastaanottoaikansa tekstiviestitse. Tähän asti ajan on voinut peruuttaa joko sähköisessä palvelussa verkkosivuilla tai puhelimitse.
Ensisijaisesti asiakas voi ottaa yhteyttä suun terveydenhuollon palvelunumeroihin kello 8-15. Soittaja voi jäädä linjoille odottamaan ammattilaisen vastausta tai jättää takaisinsoittopyynnön. Puhelut käsitellään saapumisjärjestyksessä, riippumatta siitä valitseeko asiakas takaisinsoittopyynnön vai jonottamisen. Ruuhkatilanteissa puhelut ohjautuvat takaisinsoittojärjestelmään.
– Helpottaaksemme ajan perumista palvelunumeroiden aukiolon ulkopuolella, olemme avanneet uuden kanavan, tekstiviestiperuutusnumeron, johon asiakas voi jättää vuorokauden ympäri tekstiviestillä vastaanottoajan peruutuksen, kertoo hoitotyön päällikkö Irene Kirjonen.
Uusi palvelu helpottaa myös huonokuuloisten ja kuulovammaisten asiakkaiden asiointia, sillä he voivat nyt asioida tekstiviestillä.
Perumalla ajan voi välttyä maksulta
Tekstiviestitse samoin kuin muillakin tavoilla vastaanottoaika tulee perua mahdollisimman pian, viimeistään kuitenkin 24 tuntia ennen varattua aikaa. Myöhemmin perutuista tai kokonaan peruuttamattomista vastaanottoajoista peritään yli 18-vuotiailta 51,50 euron suuruinen maksu.
Asiakas saa vahvistusviestin ajanvarauksen perumisesta. Uuden ajan sopimiseksi hammashoito ottaa yhteyttä asiakkaaseen viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa.
Etukäteen suunniteltuja sarja-aikoja, joita usein tarvitaan esimerkiksi oikomishoidossa, tekstiviestitse tai sähköisessä hyvis.fi -palvelussa ei voi perua. Verkkopalveluun pääsee kirjautumaan pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Suun terveydenhuollon palvelunumerot ja tekstiviestinumerot löytyvät Päijät-Sote sivuilta paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/hammashoito/