Harjun terveyden toiminnan käynnistyessä 1.1.2021 alueen asiakkaat voivat asioida myös digitaalisesti mobiilisovelluksessa tai verkkoselaimella palvelevalla digiklinikalla. Asiakkaiden käyttöön aukeaa erilaisia asiointikanavia, joiden kautta he saavat yhteyden sosiaali- ja terveyspalveluiden ammattilaisiin missä ja milloin tahansa.
Digiklinikan yleislääkärit palvelevat alueen asiakkaita ympäri vuorokauden erilaisiin oireisiin sekä reseptien uusintaan liittyvissä asioissa. Oman terveysaseman hoitajiin asiakas saa puolestaan yhteyden nopeasti arkisin klo 8–20 ja lauantaisin klo 10–16. Mielenterveys- ja sosiaalisiin ongelmiin liittyvissä asioissa digiklinikalla palvelevat Harjun terveyden mielenterveys- ja päihdehoitajat sekä sosiaaliohjaajat. Lisäksi suun terveydenhuollon digiklinikka palvelee vuoden jokaisena päivänä suun terveyteen liittyvissä huolissa. Digiklinikan käynneistä peritään Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän päättämät asiakasmaksut. Maksut sisältyvät julkisen terveydenhuollon vuosimaksuun.
Asiointikanavien lisäksi asiakkailla on käytössään monipuolinen videokirjasto, jonka sisällöt antavat tietoa muun muassa mielen hyvinvoinnista, työssäjaksamisesta ja masennuksesta. Toiminnan käynnistymisen jälkeen digiklinikan tarjoamia palveluita laajennetaan vaiheistetusti muun muassa erilaisilla valmennuksilla.